Administratieve ondersteuning nodig?

Alleen als het nodig is iemand inhuren voor administratieve ondersteuning? Een medewerker die niet op de loonlijst staat, maar waar u wel op ieder moment gebruik van kan maken? Wij bieden u een oplossing op maat! Soms heeft u namelijk behoefte aan professionele ondersteuning op administratief gebied. Bijvoorbeeld bij groei of krimp van uw onderneming, tijdelijke uitval van een van uw medewerkers of in tijdelijke projecten.

Onze interim-dienstverlening biedt hiervoor een passende oplossing! Wij ondersteunen u vakkundig en snel bij het oplossen van (tijdelijke) administratieve werkzaamheden. Zo kunt u zich concentreren op uw kerntaken in plaats van u zorgen te maken over uw administratie of boekhouding.

Hester Tol is de drijvende kracht achter Flex Assistance. Zij heeft ruime ervaring in administratieve ondersteuning en diensten. Inmiddels heeft zij ruim 8 jaar ervaring in secretariële, administratieve en office management werkzaamheden bij verschillende kantoren in diverse branches. In 2013 is zij haar werkzaamheden freelance gaan uitvoeren onder de noemer Flex Assistance.

Administratieve ondersteuning nodig?

Alleen als het nodig is iemand inhuren voor administratieve ondersteuning? Een medewerker die niet op de loonlijst staat, maar waar u wel op ieder moment gebruik van kan maken? Wij bieden u een oplossing op maat! Soms heeft u namelijk behoefte aan professionele ondersteuning op administratief gebied. Bijvoorbeeld bij groei of krimp van uw onderneming, tijdelijke uitval van een van uw medewerkers of in tijdelijke projecten.

Onze interim-dienstverlening biedt hiervoor een passende oplossing! Wij ondersteunen u vakkundig en snel bij het oplossen van (tijdelijke) administratieve werkzaamheden. Zo kunt u zich concentreren op uw kerntaken in plaats van u zorgen te maken over uw administratie of boekhouding.

Hester Tol is de drijvende kracht achter Flex Assistance. Zij heeft ruime ervaring in administratieve ondersteuning en diensten. Inmiddels heeft zij ruim 8 jaar ervaring in secretariële, administratieve en office management werkzaamheden bij verschillende kantoren in diverse branches. In 2013 is zij haar werkzaamheden freelance gaan uitvoeren onder de noemer Flex Assistance.

Boekhouding uit handen geven?

Het voeren van uw boekhouding kan een tijdrovende aangelegenheid zijn. Flex Assistance neemt dit graag uit handen. Zij kan uw boekhouding maandelijks voor u bijwerken en u ontvangt tussentijdse rapportages met de stand van zaken.

Werkwijze boekhouding:

  • Ronde de 15de van de maand worden (kopieën van) de stukken (bankafschrift/bonnen/inkoop- en verkoopfacturen) die zien op de voorgaande maand bij u opgehaald/door u ingescand/door u aan ons toegestuurd;
  • Flex Assistance verzorgt voor u de boekhouding vanaf een externe locatie. Zij voert deze in Snelstart;
  • Indien nodig verzorgt Flex Assistance tevens uw btw-aangifte;
  • Maandelijks of per kwartaal (uw voorkeur) ontvangt u van Flex Assistance rapportages met betrekking tot winst & verlies.

Zo heeft u altijd inzicht in uw boekhouding en is deze altijd up to date.

Wanneer u reeds gebruik maakt van een accountant waar u maandelijks of per kwartaal uw boekhouding naartoe stuurt, kost het uitzoeken en opsturen van deze stukken u ook veel tijd. Ook hiervoor kunt u Flex Assistance inschakelen. Zij verwerkt deze stukken maandelijks/per kwartaal bij u op locatie en stuurt deze naar uw accountant. Een kopie wordt achtergelaten in uw eigen kantoor. Dat scheelt u waarschijnlijk een halve dag werk, waardoor u weer declarabel voor uw eigen klanten kunt werken. Een win/win-situatie.

Debiteurenbeheer uit handen geven?

Flex Assistance heeft ruime ervaring met debiteurenbeheer. Zij neemt het sturen van herinneringen en aanmaningen van u uit handen. Zij neemt per e-mail en telefonisch contact op met uw klanten om betaling van uw facturen te bespoedigen. Flex Assistance hanteert een werkwijze waarin kort na het verlopen van de betaaltermijn actie wordt ondernomen, zodat uw klanten na een tijdje uit zichzelf sneller zullen betalen en er minder actie vereist zal zijn.

Werkwijze debiteurenbeheer:

• U stuurt 2 maal per maand de inkomende bankmutaties naar Flex Assistance toe. Zij verwerkt deze in uw systeem en houdt zo de debiteurenlijst schoon;
• 14 dagen na het versturen van de factuur wordt een 1e herinnering per e-mail verstuurd;
• 7 of 14 dagen na het versturen van de 1e herinnering wordt een 2de herinnering per e-mail verstuurd;
• 5 dagen na het versturen van de 2de herinnering wordt er telefonisch contact opgenomen en wordt er een betaalafspraak gemaakt of een betalingsregeling in gang gezet;
• Wanneer betaling dan nog uitblijft, wordt 5 dagen na het telefonisch contact een laatste aanmaning verstuurd.

Veelal hebben klanten ergens tijdens dit proces uw factuur voldaan. U heeft er dan geen omkijken meer naar.

Indien gewenst kan Flex Assistance ook de betalingen van uw klanten verwerken in uw systeem.

Debiteurenbeheer uit handen geven?

Flex Assistance heeft ruime ervaring met debiteurenbeheer. Zij neemt het sturen van herinneringen en aanmaningen van u uit handen. Zij neemt per e-mail en telefonisch contact op met uw klanten om betaling van uw facturen te bespoedigen. Flex Assistance hanteert een werkwijze waarin kort na het verlopen van de betaaltermijn actie wordt ondernomen, zodat uw klanten na een tijdje uit zichzelf sneller zullen betalen en er minder actie vereist zal zijn.

Werkwijze debiteurenbeheer:

• U stuurt 2 maal per maand de inkomende bankmutaties naar Flex Assistance toe. Zij verwerkt deze in uw systeem en houdt zo de debiteurenlijst schoon;
• 14 dagen na het versturen van de factuur wordt een 1e herinnering per e-mail verstuurd;
• 7 of 14 dagen na het versturen van de 1e herinnering wordt een 2de herinnering per e-mail verstuurd;
• 5 dagen na het versturen van de 2de herinnering wordt er telefonisch contact opgenomen en wordt er een betaalafspraak gemaakt of een betalingsregeling in gang gezet;
• Wanneer betaling dan nog uitblijft, wordt 5 dagen na het telefonisch contact een laatste aanmaning verstuurd.

Veelal hebben klanten ergens tijdens dit proces uw factuur voldaan. U heeft er dan geen omkijken meer naar.

Indien gewenst kan Flex Assistance ook de betalingen van uw klanten verwerken in uw systeem.

Urenregistratie - en declaratieprogramma

Tip: voor advocaten raad ik het urenregistratie- en declaratieprogramma van URIOS aan. Kijk op de website voor meer informatie of raadpleeg IJsbrand Oudshoorn